W jaki sposób możesz zarabiać na eksporcie. Zyski i korzyści mniej lub bardziej oczywiste.

Sposoby pozyskiwania danych o konkurencji
Dane o konkurencji. Sposoby pozyskiwania danych.
13 marca 2019
zimny kontakt
Zimny kontakt w sprzedaży zagranicznej
17 kwietnia 2019
jak zarabiasz na eksporcie
Często słyszymy o tym, że trzeba dużo zainwestować, żeby zacząć eksportować, ale rzadko mówimy o plusach innych niż tylko wzrost sprzedaży.

1. Wzrost sprzedaży

Czy eksport jest szansą na zwiększenie zysków i wprowadzenia firmy na nowy poziom rozwoju? Zdecydowanie TAK! Sprzedaż na rynkach zagranicznych daje, wręcz, nieograniczone możliwości wzrostu sprzedaży. Warunki, które trzeba spełnić, żeby móc rozwijać sprzedaż i zacząć eksportować do WSZYSTKICH krajów to: - wolne moce produkcyjne, które można zwiększać w nieskończoność - produkt spełniający normy - możliwość dostosowania produktu do rynku - inwestycja w badanie rynku oraz później w marketing - chęć i możliwość dostosowania cen do rynków zagranicznych - czas i siła przebicia, żeby czasami załatwiać różne pozwolenia - cierpliwość przy różnych sprawach urzędowych - zaangażowany personel do obsługi sprzedaży - zbudowanie procesów w firmie uwzględniające sprzedaż zagraniczną - i wiele innych. Wiesz, co w tym najlepsze? Że nie trzeba spełniać wszystkich warunków, a na pewno nie na raz. Na początek możesz (a nawet warto) wybrać jeden rynek, który spełnia Twoje oczekiwania i jest odpowiedni do Twoich obecnych możliwości Czy warto inwestować w rozwój eksportu!!! TAK! TAK! TAK! Eksport daje pewność! Eksport daje zysk! Eksport pozwala nie stawiać wszystkiego na jedną kartę!!!

2. Efekt uboczny sprzedaży zagranicznej

Więcej sprzedaje = więcej zarabiam. Proste. To, że często więcej możemy sprzedać za granicę niż w kraju, oraz że w dłuższej perspektywie czasu sprzedaż eksportowa jest łatwiejsza, wszyscy wiemy. A czy są inne korzyści? OCZYWIŚCIE! Moim ulubionym "efektym ubocznym" sprzedaży eksportowej jest możliwość szybszego, efektywniejszego i często bardziej innowacyjnego rozwoju naszego produktu. Dla czego tak się dzieję? Jeżeli działasz strategicznie, współpracujesz ze swoimi klientami/dystrybutorami, na bierząco obserwujesz rynki i konkurencję to wcześniej się dowiadujesz o trendach i potrzebach. Masz odbiorców na nowy produkt. W związku z tym wprowadzasz NOWOŚĆ na rynek wcześniej niż konkurencja! Kiedy w kraju tylko się zaczyna trend Ty jesteś gotów do sprzedaży gotowego produktu. Konkurencja jest mniejsza --> sprzedaż wyższa --> zarobek większy!! - produkt spełniający normy - możliwość dostosowania produktu do rynku - inwestycja w badanie rynku oraz później w marketing - chęć i możliwość dostosowania cen do rynków zagranicznych - czas i siła przebicia, żeby czasami załatwiać różne pozwolenia - cierpliwość przy różnych sprawach urzędowych - zaangażowany personel do obsługi sprzedaży - zbudowanie procesów w firmie uwzględniające sprzedaż zagraniczną - i wiele innych. Wiesz, co w tym najlepsze? Że nie trzeba spełniać wszystkich warunków, a na pewno nie na raz. Na początek możesz (a nawet warto) wybrać jeden rynek, który spełnia Twoje oczekiwania i jest odpowiedni do Twoich obecnych możliwości Czy warto inwestować w rozwój eksportu!!! TAK! TAK! TAK! Eksport daje pewność! Eksport daje zysk! Eksport pozwala nie stawiać wszystkiego na jedną kartę!!!

3. Zarabiasz oszczędzając

Jak się rozkładają koszty stałe oraz jak możemy dzięki temu oszczędzać (a to znaczy więcej zarabiać)? Najłatwiej to pokazać na konkretnym przykładzie, który omówiony został w poniższym nagraniu. (na końcu wpisu)

4. Zysk emocjonalny

Jeszcze jeden punkt na rzecz eksportu. Bardzo przyjemnie zobaczyć swój produkt na półkach sklepowych za granicą. Wiedzieć, że to co robisz jest wykorzystywane, przydatne, lubiane daleko poza granicami kraju!! Duma rozpiera!!

5. Krótkie podsumowanie.

A właściwie bardzo krótkie: Warto eksportować!