Dziś omówimy strategie sprzedaży krajowej vs eksportowej.
Dla czego robimy analizę rynków? Dla tego, że różne rynki działają w różny sposób. Potrzebują innych metod dotarcia do klienta lub inaczej sformułować ofertę.
Ok, zastanawiasz się co byś mógł/mogła zrobić inaczej? Nic nie przychodzi Ci do głowy? Poniżej parę przykładów.
Na pewno w twojej branży mogą się pojawiać inne ważne elementy. Warto patrzeć na temat szeroko.
- Polskie kosmetyki drogeryjne zostały wprowadzone do aptek na Wschodzie, dzięki temu mogli szybciej zbudować zaufanie do marki i sprzedawać po większej cenie
- Polski producent tekstyliów sam zaczął prowadzić sklep internetowy w innych krajach UE i dzięki temu w każdym kraju ma dopasowaną politykę cenową (detaliczną)
- Firma z branży motoryzacyjnej (sprzedaż hurtowa) ma bardzo tradycyjny proces sprzedaży (telefony, maile) i taki system sprawdza się najbardziej. W Rosji taki kanał hamował rozwój. Platforma internetowa była rozwiązaniem.
- Producent napojów nie miał szans na wejście na rynek pod swoją marką (duża konkurencja vs mały budżet). Dla tego rozpoczęli produkcje pod marką klienta.
Zostawiam Ciebie z tymi przykładami i zachęcam próbować inne rzeczy na różnych rynkach. Tylko najlepiej robić to po analizie i sprawdzeniu.