Na moim FP codziennie raportuję co udało mi się wykonać i wskazówki przydatne w wykonaniu niektórych kroków.
Na Blogu będą się pojawiać podsumowania tygodniowe.
Poniżej podsumowanie DRUGIE:)
Przeanalizowanie zebranych informacji i skupienie się na pozyskaniu brakujących informacji dla pełnej analizy.
Tak, ten tydzień to było jedno duże zadanie!!
Podzieliłam go na mniejsze kroki i „zjadałam tego słonia po kawałku”
Skąd możecie otrzymać informacje, szczególnie jeżeli dopiero zaczynacie?
Zbierałam dane o konkurencji, i wykonałam parę telefonów
Na pewno myślisz, że telefon do pierwszej lepszej firmy konkurencyjnej nic nie da i po co je wykonywać, i tu masz rację. To do kogo ja dzwonie?
Internet naszym przyjacielem. 😀 W większości przypadków są portale branżowe, na których można poznać przedstawiciele firm. Zawsze się rejestruje na takich portalach, zamieszczam informacje o firmie i szukam pasujące wątki lub zakładam nowy. Sprawdzam ogłoszenia i zapytania. Odzywam się do tych firm, na telefony podane w ogłoszeniach i powołuje się na ten portal.
To jest jedna z najłatwiejszych metod i do niej zachęcam na początku. Tylko UWAGA!! ustal sobie czas który przeznaczysz na przeglądanie portali branżowych, bo to może wciągną. A chodzi o to, żeby mieć efekty.
Analiza sama w sobie nie jest najważniejsza. Najważniejsze są wnioski i działania na podstawie analizy.
Ja wolę dzwonić, lub, jeszcze lepiej, pisać, ale na Whatsapp czy Viber. Jest napisane, nic nie umknie, ale reakcja szybka i przepływ informacji sprawny.
No ale wróćmy do moich zadań. Miałam kontakt z firmami z branży. Chciałam się dowiedzieć jak najwięcej jak sprzedają, kto kupuje, na co zwracają uwagę oni i klienci i co jest najważniejsze.
Odbyłam w swoim życiu bardzo dużo takich rozmów i wiecie co się słyszy najczęściej?
…
…
…
…
„U nas liczy się tylko cena!!!”
To jest powód tzw. „pierwszego wyboru”.
Czy zawsze jest to prawda?
Zaryzykowałabym powiedzeniem, że raczej NIGDY to nie jest prawda.
Warto pytać dalej. Słuchać. Zadawać pytania. Ale!!! Nie podważać wypowiedzi, nie łapać za słówka i nie próbować przegadać.
Pytania mogę być bardzo różne: dawno jesteście na rynku?, -jakie macie doświadczenia z jakością – a jak się współpracuje z sieciami?, – konkurencja bardzo daje wam popalić?
Informacje, które ja otrzymałam.
1. Wiadomo: cena ma być niska;)
2. Jakie są preferencje smakowe
3. Jakie są oczekiwania jakościowe
4. Kto się liczy na rynku najbardziej i jak działa
5. jeżeli wyeliminować cenę, to co będzie się liczyć?
Wszystkie te informacje wykorzystam w ofercie.
No i mam pierwsze niezrealizowane założenie🤯Był jeden dzień, w którym nie zrobiłam nic…..
Wydaje się, że godzina to bardzo mało, i że zawsze się znajdzie czas na realizacje założeń. Ba, nawet udawało mi się utrzymać tempo z synem na pokładzie.
Wiedziałam, że takie dni się zdarzą i w ogólnych planach nic się nie zmienia.
Jedno potknięcie nie zmienia ogólnych planów.
A może zainteresuje Ciebie kurs Audio ” Jak w 5 prostych krokach zacząć sprzedawać na rynkach eksportowych? Zapraszam na STRONĘ KURSU