[Raport do pobrania] Analiza formalno-prawna. Przygotowanie do eksportu dla klienta Salco Au Naturel

[Raport do pobrania] Analiza formalno-prawna. Przygotowanie do eksportu dla klienta Hillton Honey
13 maja 2018
Jak zacząć działać na rynkach zagranicznych
6 grudnia 2018

Druga analiza z serii „W Helix’ie zrobimy analizę rynku dla Ciebie za darmo!” (pierwszą znajdziesz tu)

Klient: Polska firma kosmetyczna, która planuje ekspansję na rynek norweski.

Pobierz raport do analizy Eksport Start dla firmy Salco Au Naturel

Poprzednia analiza rynku eksportowego dotyczyła rynku unijnego, teraz sprzedaż pozaunijna

Norwegia nie jest członkiem Unii Europejskiej, co oznacza, między innymi, że wysyłka wiąże się z odprawą celną. Są też inne różnice – które zostały one opisane w raporcie.

 

Na końcu artykułu zamieszczę informację, co zawiera raport z analizy „Eksport Start”, oraz jakie kroki najlepiej poczynić dalej. (Również tę informację możesz znaleźć w poprzedniej analizie klik)

 

Dziś, przy okazji raportu do pobrania, kilka słów, dlaczego warto mieć taką analizę rynku eksportowego oraz regularnie aktualizować wiedzę na temat wymogów formalno-prawnych.

Od razu chciałabym zaznaczyć, że nie chcę nikogo straszyć, ale pokazać wagę planowania oraz przygotowania. Każdy taką analizę może przeprowadzić sam czy z pomocą kontrahentów zagranicznych. Czas, który poświęcisz na przygotowanie – to będzie Twoja inwestycja w skuteczny i bezpieczny eksport.

 

Co może się zdarzyć, jeżeli nie są dopełnione wszystkie formalności?

  • Jeżeli produkt nie spełnia wymogów kraju docelowego, to towaru mogą NIE WPUŚCIĆ do kraju. Tak po prostu. Na przykład brakuje certyfikatu – powrót. Efekt: klient wkurzony, towar z powrotem na magazynie, firmie transportowej trzeba było zapłacić.
  • Powrót samochodu z naszymi produktami to jeszcze nie najgorsza opcja. Bo towar mogą konfiskować. Ciekawostka: na Białorusi są specjalne sklepy, w których tanio sprzedawane są produkty skonfiskowane na granicy! Konfiskują wszystko, zaczynając od jabłek, a kończąc na zestawach mebli do łazienki. Zastanów się, czy stać Cię na stracenie towaru, utratę klienta i jeszcze zapłatę za transport…
  • Kolejnym skutkiem może być to, że klient nie może swobodnie sprzedawać produktu, bo potrzebuje, na przykład, tekstów na kartonikach innych, niż zostały zrobione. Klient jest narażony na koszty magazynowania, Ty na koszty dodruku opakowań oraz wysyłki do klienta. Bardzo prawdopodobne, ze kosztami przepakowywania zostaniesz obarczony również Ty.
  • Możliwe też jest, że o wszystkim będziesz się dowiadywać w trakcie rozmów handlowych. Możesz reagować na informacje od klienta, na rady otoczenia, czy doszkalając się podczas przygotowania wysyłki. I w ten dzień, kiedy samochód zostanie podstawiony do załadunku, będziesz mieć wszystko gotowe i bez zarzutu. Super. Zwróć tylko uwagę, że kalkulacja cenowa była robiona „przed zdobyciem wiedzy”, a co za tym idzie, może być niedoszacowana. Tracisz możliwy zysk, a w ekstremalnych sytuacjach dopłacasz do interesu.

 

Zobacz, jak może wyglądać i co zawierać przykładowa analiza formalno-prawna. Zainspiruj się i zrób pierwszy krok we wprowadzeniu swoich produktów na rynki zagraniczne.

Pobierz raport do analizy Eksport Start dla firmy Salco Au Naturel (klik)

Pamiętaj: Twoje produkty zasługują, żeby o nich wiedział cały świat!

 

 

Co zawiera raport dla analizy Export Start?

  • Jakie wymagania ma spełnić produkt? (Sprawdzamy, jakie są wymagania handlowe, jakie są normy dla surowców, gotowego produktu, opakowań, przechowywania itd. Jednym słowem wszystko, co dotyczy produktu i co warto wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży )
  • Wymogi co do opakowań oraz tekstów marketingowych/prawnych. Jakie informacje są obowiązkowe, jakie czcionki trzeba używać, jakie teksty i informacje są zabronione na opakowaniach. Warto o tym wiedzieć dokładnie, bo zamówienie dodatkowych opakowań/naklejek na opakowania, to często większy nakład, oraz niemały wydatek.
  • Jakie certyfikaty są wymagane, a jakie są dobrowolne, ale mile widziane? Czasami bez certyfikatu produkt nie przekroczy granicy, czasami nie będzie mógł wejść do sprzedaży, a czasami to będzie administracyjna kara
  • Czy są regulacje na rynku, ograniczony dostęp do rynku? (Embargo, kwoty, ochrona rynku itd. – nic nie umknie. Jesteś poinformowany, a to pozwala przygotować się i podjąć słuszne decyzje.

 

Co dalej?

Analiza Export Strat –to jest pierwszy krok, który pomaga określić czy spełnisz wymagania, czy możesz zacząć eksportować, i co w tym celu trzeba zrobić.

Kolejnym krokiem, jest analiza rynku i konkurencji – pakiet Export Basic

Na jakie pytania dostaniesz odpowiedzi w raporcie pakietu Export Basic?

  • Kto oferuje podobne produkty na interesującym Ciebie rynku zagranicznym?
  • Jakie są to produkty i co je wyróżnia?
  • Jakie cechy produktów są ważne dla konsumentów na rynku docelowym?
  • Jakie są poziomy cenowe?
  • Jakie są stosowane kanały sprzedaży oraz jaka jest strategia marketingowa?

Wszystko to – niezbędne informację, które są ważnym elementem do budowania skutecznej i efektywnej strategii sprzedaży.

Co dostajesz?

  1. Informację o konkurencji: sprawdzenie kto oferuje dane produkty i analizę porównawczą.
  2. Określenie cech produktów, które są ważne na danym rynku, co da Ci wiedzę na czym budować komunikację marketingową, na jakie cechy położyć nacisk.