Konsekwencja. Powtarzalność

Handlowiec, sprzedawca, manager ds. sprzedaży, specjalista ds. eksportu…
28 grudnia 2015
Szersze spojrzenie – lepszy rezultat
10 maja 2016

TEST Każdy słyszał o sytuacjach, kiedy produkt jest dobry, cena odpowiednia, wszystko powinno zagrać, a niestety nic z tego. Dużo pomysłów, wszystko już zostało wypróbowane. Dla czego nie działa? Moim zdaniem jednym z powodów (oczywiście nie jedynym!!) dla czego jednym się udaje, a innym nie to KONSEKWENCJA! Konsekwencja czy też powtarzalność.

Wyjaśnię co ja mam na myśli.

Mamy produkt, na przykład krzesła. Mamy je sprzedać. Postanowiliśmy, że zaoferujemy te oto krzesła do biur, po 2 dniach oferowania, nikt nie złożył zamówienia na nasze krzesła, mimo, że oferta była dla nich interesująca. Co robimy? Zmieniamy strategie i oferujemy do szkół wyższych ,  niestety i tu po 3 telefonach zamówienia nie było. Do tego jest bardzo trudno znaleźć osobę odpowiedzialną za zakup krzeseł. co robimy? Zniechęcamy się. Rezygnujemy za szkół, o zaczynamy oferować do sklepów meblowych. Para ofert, para telefonów…. I decyzja: krzesła się nie da sprzedać… Próbowałam już wszystkiego!!!

A co by było, gdybyśmy postanowili przepracować temat biur i ich zapotrzebowania na krzesła. Zebraliśmy bazę potencjalnych klientów, znaleźliśmy osoby kontaktowe, zbudowaliśmy ofertę, która zapewnia zaspokojenie potrzeb klientów, konsekwentnie odpowiadaliśmy na zapytania i wracaliśmy z przypomnieniami wtedy kiedy obiecaliśmy, że to zrobimy . Może to potrwać dłużej, może nie być szybkich efektów, ale nie ma innej możliwości na to, żeby zbudować stabilną sprzedaż. Każdy z tematów przerabiamy od początku do końca, nie poddajemy się na początku i nie skaczemy z tematu na temat, nie zagłębiając żaden.

Drugim aspektem konsekwencji jest zachowanie stałych standardów obsługi. Niestety jeżeli do klienta 10 wysyłek pójdzie bez zarzutu, a z dwoma będę problemy – to już jest szansa, że usłyszycie: z waszymi dostawami zawsze są problemy. Takie przykłady można mnożyć w nieskończoność.  Warto pamiętać, że jeżeli jest ustalone, że odpowiadamy w ciągu jednego dnia roboczego, to klient o tym ma wiedzieć, jeżeli wysyłam towar w 48 h, to nie traktujmy tą granicę płynnie itd.

Przy  pracy w sprzedaży konsekwencja to podstawa. Sami bądźmy konsekwentni, ale również oczekujmy i wymagajmy tego od naszych partnerów i pracowników. To się wiąże z brakiem porównywania się krótkookresowo ( „a ci z konkurencji to zrobili TO”), a z wyciąganiem wniosków i korygowaniu planów na podstawie rzetelnej wiedzy.

Sukces osiągają ci, którzy mają fajny pomysł i są konsekwentni. Sam pomysł – to jest zbyt mało

Jeżeli jesteś zainteresowany wprowadzeniem swoich produktów na rynki exportowe, umów się na bezpłatną wstępną konsultację.