E-commerce w działalności B2B

Gdzie ma się kończyć samodzielność osoby odpowiedzialnej za sprzedaż
9 czerwca 2016
Cała prawda o różnicach kursowych
6 września 2016

 

Prawie każda osoba w dzisiejszym świecie dokonuje zakupów przez Internet. Czy to nie jest prosta i wygodna metoda? Doceniliśmy ją za szybkość, łatwość, wygodę często oszczędność i to wszystko o każdej porze i w każdym miejscu, w którym akurat jesteśmy.

Te same atuty są ważne również w pracy w sektorze B2B. Dla tego mocno zauważamy wejście platform sprzedażowych i sklepów internetowych w relacjach bussines to bussines.

Najbardziej znaną platformą sprzedażową B2B jest Alibaba. Obrót w 2015 r. wyniósł 394 mld dolarów, a ilość aktywnych użytkowników wynosi ponad 18 mln.

Alibaba jest platformą, która kojarzy rożnych sprzedawców i odbiorów i działa od wielu lat na rynku chińskim i międzynarodowym.

Przedsiębiorstwa co raz mocniej stawiają na platformy internetowe i sprzedaż w Internecie. Szczególny nacisk w sektorze B2B jest stawiany na personalizację i automatyzację. Pozwala to na usprawnienie obsługi, dostępność 24h/dobę oraz szerszy dostęp do klientów.

Ważne elementy platformy e-commerce w działalności business to business

Wprowadzając swoją platformę, musimy uwzględnić niektóre elementy, które pozwolą naszym klientom na wygodną pracę, a co za tym idzie większą sprzedaż i zyski

1.Łatwość wyszukiwania.

Dobra wyszukiwarka, która pozwala szukać produkty po numerach produktu, nazwie czy opisach daje gwarancję, że klient znajdzie produkt, który go interesuje. Do tego zrobi to szybciej i łatwiej niż przy przeglądaniu katalogów czy rozmowach. Jeżeli klient znajduje dokładnie to co szuka szybko i sprawnie – to zdecydowanie zwiększa sprzedaż.

2.Dokładny opis produktu, zdjęcie oraz wyszczególnienie wszystkich ważnych informacji.

Numer katalogowy, opis który uwzględnia parametry techniczne oraz zastosowanie (jeżeli jest to możliwe), cena, termin dostawy, koszty dostawy, dodatkowe warunki (możliwości zwrotu, przedłużona gwarancja itp.) Te i inne informacje, które charakteryzują produkt, i które mogą być ważne dla klienta przy podejmowaniu decyzji

3.Personalizacja strony dla konkretnego klienta, po załogowaniu.

Personalizacja oznacza, że klient na swoim profilu w platformie B2B widzi:

  1. Swoje wynegocjowane ceny
  2. Swoje warunki dostawy i płatności
  3. Historie zamówień
  4. Sugerowane produkty
  5. Promocje
  6. Płatności z poziomy platformy.

To jest czynnik, który w badaniach wyszedł jako bardzo istotny w internetowej sprzedaży B2B.

Wielokanałowość – najbardziej optymalne rozwiązanie

Wg badan Izby Gospodarki Elektronicznej 44% firm działa w zakresie wielokanałowym – wykorzystują wszystkie kanały sprzedaży (sklepy internetowe oraz stacjonarne, obsługa telefoniczna iin). Takie działania zapewniają klientom biznesowym najlepsze doświadczenia zakupowe.

 

Dodanie e-commerce do swojej polityki sprzedaży w sektorze B2B pozwala rozszerzyć wachlarz kanałów dystrybucji oraz zwiększyć sprzedaż. Oprócz tego daje też inne możliwości. Między innymi – możliwość przejrzystej i szczegółowej prezentacji oferty (skorzystają firmy, które wolą kupować analogowo, ale zapoznają się z produktem na naszej platformie), wyższe pozycje w wyszukiwarkach (w porównaniu z raz zrobioną stroną wizytówkową firmy). Bardzo często taka platforma jest niezastąpionym narzędziem dla handlowca – i wspiera dział sprzedaży również w sprzedaży telefonicznie, czy w sklepie stacjonarnym.

 

Więcej o możliwościach wprowadzenia e-commerce do działalności Państwa firmy, oraz informacja jak możemy współpracować w tym obszarze można uzyskać pod numerem telefonu: +48534990530, lub wysyłając zapytanie na sales@helixpoland.com.pl